20061001

Samlad idioti

Jag är croupier. Det finns en hel del roliga och sorgliga historier om hur människor beter sig vid ett Black Jack- eller roulettebord på krogen. Tänkte dela med mig av en drös här, men hittade den här sidan: http://hem.passagen.se/j0z/. Någon har redan gjort jobbet åt mig. Får väl dra små anekdoter allt eftersom istället.


Från igår:
Man till flickvän: Vi kan väl prova en tjuga var för skojs skull?
Flickvän: Du är så jävla snål. (Lägger upp en hundring)
Man: Men alla vet ju att huset alltid vinner ändå (lägger stolt upp en tjuga).
Jag: Man vet aldrig, kanske är det eran lyckodag idag! (Ler överdrivet)
Man: Nej nej, huset vinner alltid!
... 10 minuter senare har dom 4-500 kronor var och mannen fortsätter med sitt snack om att huset alltid vinner. Eller hur? frågar han mig gång på gång. Jag ler ondskefullt, i hopp om att hans upprepade mantra går i uppfyllelse av sig självt.
Efter ytterligare 10 minuter växlar tjejen in sina marker och går till baren; mannen har inga marker kvar. Mannen är fortfarande glad, men framförallt är han stolt över att han hade rätt.
Man: Jag sa ju att huset alltid vinner! Det är ingen idé att spela på krogen, man förlorar ju alltid!

... suck ... och lycka över att det faktiskt är lagligt att tjäna pengar på folk som denna man ...

Inga kommentarer: